تاریخ: 19 Oct 2020
تعداد بازدید: 130

بررسی مشکلات صنعت پسته دستور کار جدید دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه اردکان

دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه اردکان در ادامه رسالت‌هایی که در برنامه‌های خود گنجانده است قرار هست در سلسله نشست‌ها و برنامه‌هایی به حل مشکلات پسته‌کاران و این صنعت استراتژیک در شهرستان اقدام نماید.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه اردکان در همین راستا اولین نشست خود را با حضور رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و جمعی از اعضای هیأت علمی و صاحب‌نظران این دانشکده به صورت حضوری و همزمان مجازی برگزار نمود. رئیس دفترکارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه اردکان در این نشست با بیان اهمیت صنعت پسته درشهرستان اردکان اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست‌ها یافتن مشکلات موجود بر سر راه تولید کنندگان و فعالین صنعت پسته می‌باشد و دانشگاه در حد توان خود به دنبال کاستن از نارسائی‌های موجود و یا دست کم ارائه آنها به سایر نهادهای ذیربط می‌باشد. کمبود نیروی کارگر و هزینه بالای برداشت پسته، کمبود آب و خاک غنی شده، کشاورزی سنتی و افزایش قیمت تمام شده محصول از جمله مشکلاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت. در این نشست همچنین هریک از اعضای هیأت علمی بنا بر حوزه‌های تخصصشان مواردی نظیر بررسی آخرین وضعیت آمایش شهرستان به لحاظ محصول دهی وباغات پسته، مکانیزاسیون و صنایع تبدلی ، بسته‌بندی و جانبی، تشکیل تعاونی‌های مرتبط، روش‌های متناسب آبیاری، هماهنگی بین دستگاه‌های متولی و اقتصاد پسته به ویژه وضعیت بازرهای جهانی این محصول را مورد بررسی قراردادند.
شایان ذکر است شهرستان اردکان با ۷۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت پسته از جمله قطب‌های پسته استان می باشد و به لحاظ کیفیت و تنوع محصول از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار هست.